Co to jest remarketing?

white printing paper with Marketing Strategy text

Reklama to zjawisko, które towarzyszy ludzkości od zarania dziejów. Kiedy tylko pojawiły się pierwsze miasta, a także nastąpił rozwój pisma i handlu, ludzie potrzebowali sposobów na to, aby zakomunikować innym, co mają na sprzedaż i dlaczego warto nabyć dane towary i dobra akurat od nich.

Reklama z czasem ewoluowała, zmieniały się jej formy i sposoby na jej przedstawianie w świecie, jednak wydaje się, że pierwotna i najbardziej podstawowa jej funkcja pozostała niezmienna. Reklama ma przede wszystkim na celu nakłonienie potencjalnych klientów do zakupu produktu, usługi bądź innego dobra. Reklama powinna w jak najlepszy i najskuteczniejszy sposób przekonywać konsumentów do tego, aby wybrali właśnie ten, a nie inny, pochodzący od konkurencji, produkt. Obecnie istnieje wiele technik, taktyk i sposobów na osiągnięcie takich celów. Ich rozwój z pewnością wiąże się przede wszystkim z tym, że obecnie na rynku jest ogromna konkurencja w większości obszarów. Jednym z takich, stosunkowo nowych, sposobów jest remarketing.

Remarketing to jeden z rodzajów kampanii reklamowej, która prowadzona jest przed Google AdWords. Ich zadaniem jest powtarzanie przekazów reklamowych tym klientom, którzy odwiedzili stronę danej firmy czy produktu.

Rozwiązanie to ma docierać do potencjalnie zainteresowanych danym dobrem klientów, a przez to zwiększać wyniki sprzedaży. Wyróżnić można dwa główne rodzaje remarketingu.

Remarketing statyczny wykorzystuje jeden przekaz reklamowy, bez względu na to, które części witryny zostały odwiedzone przez danego użytkownika. Remarketing dynamiczny natomiast działa w bardziej spersonalizowany sposób. W jego ramach wyświetlana jest reklama konkretnego produktu, który został odwiedzony na stronie przez użytkownika.

Ten rodzaj wiąże się również z możliwością bezpośredniego wejścia na stronę internetową i dokonania tam zakupu. Takie rozwiązanie szczególnie często wykorzystywane jest przez różnego rodzaju sklepy internetowe. Typ remarketingu powinien być odpowiednio dostosowany do potrzeb konsumentów.