Inwestuj w marketing – to się zwraca!

laptop computer on glass-top table

Ponieważ konsumenci na całym świecie robią jak najwięcej zakupów w sposób bezpieczny a więc w swoich domach zwłaszcza w dobie pandemii, konkurencja o przychody z handlu elektronicznego będzie intensywna.

Jeśli zamierzasz rozpocząć działalność online lub jeśli masz sklep internetowy, który chcesz przenieść na wyższy poziom, musisz zadbać o to, aby Twoi klienci mieli jak najprzyjemniejszą i bezproblemową obsługę. Oznacza to dobrą szybkość witryny, łatwość wyszukiwania, wysokiej jakości zdjęcia produktów, projekt dostosowany do urządzeń mobilnych i nie tylko.

Dobrze zaprojektowany sklep internetowy ma dwie rzeczy: ułatwia odwiedzającym Twoją witrynę znalezienie tego, czego szukają, i robi to szybko. Znaczenie szybkości witryny biznesowej często jest pomijane, ale szybkość witryny jest kluczowym czynnikiem sukcesu w handlu elektronicznym.

Dbaj o intuicyjność i organizację swojej witryny, zoptymalizuj grafikę pod kątem szybkiego ładowania i miej oko na analizy. Jeśli Twój usługodawca hostingowy ma ograniczenie ruchu, Twój sukces może w końcu zadziałać na Twoją niekorzyść. Większy ruch może oznaczać wolniejsze ładowanie strony.

Źle zorganizowana witryna zniechęca użytkowników i rozprasza ich uwagę przed podjęciem decyzji o zakupie. Ułatw swoim klientom znalezienie tego, czego szukają. Narzędzie wyszukiwania jest niezbędne, ale jest to plan tworzenia kopii zapasowych. Intuicyjny układ, jak tylko to możliwe za pomocą kilku kliknięć, to Plan A. Nie oznacza to jednak, że powinieneś wcisnąć wszystko na swoją stronę główną.

Ogromne znaczenie ma marketing i przyciąganie klienta na wiele możliwych sposobów. Może to być opcja tak prosta jak zapisanie się do newslettera, wprowadzenie adresu e-mail w celu otrzymania natychmiastowego kuponu dla pierwszego odwiedzającego lub po prostu przejście do kolejnej strony w celu wznowienia przeglądania. Często pomaga działanie w postaci przycisku: „Zarejestruj się za darmo”, „Dowiedz się więcej”, „Subskrybuj”, „Rozpocznij” i tak dalej.

Każdy lubi wyprzedaże i promocje. Lubimy wiedzieć, że dostaliśmy to, czego chcieliśmy i dostaliśmy to za mniej niż „normalnie”. Skakanie po wyprzedaży stymuluje te same części mózgu, które zapalają się podczas punktacji w sporcie wyczynowym.

Okresowe oferowanie towarów po obniżonej cenie nie oznacza utraty jakichkolwiek zysków. W rzeczywistości dobry rabat stymuluje sprzedaż, której inaczej by nie udało się osiągnąć. To jest wygrana. Twoi klienci otrzymują produkt, którego chcieli i są z niego zadowoleni (co samo w sobie jest dla Ciebie ogromną wygraną, ponieważ zachęca do powtarzania transakcji), ale Ty, właściciel firmy, również odniesiesz korzyści. Otrzymujesz co najmniej jeszcze jedną transakcję, a w najlepszym razie kaskadę nowych i lojalnych klientów, ponieważ zadowolony kupujący poleca Cię swoim znajomym.

Te promocje mogą i powinny być dostosowane do Twojego unikalnego sklepu i produktu. Na szczęście istnieje wiele opcji na tym froncie. Zaleca się wypróbowanie kilku rodzajów promocji, aby zobaczyć, jak dobrze sobie radzą.

Dobrze jest też inwestować w materiały marketingowe na określoną skalę: billboardy w popularnych miejscach, ulotki i różne akcje konkursowe. Popularne w dobie instagrama i innych mediów jest także promowanie przy pomocy ambasadorów marki którzy mogą przyciągnąć kupujących, a przynajmniej zwiększą rozpoznawalność i zainteresowanie marką.