Jak monitoruje się przesyłki?

turned on flat screen monitor

Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawiła, że zakupy przez Internet stały się jeszcze bardziej popularne. Są one bowiem przede wszystkim wygodne, gdyż paczkę dostajemy prosto na wskazany adres lub do wybranego punktu odbioru.

Przed zakupem warto wybrać firmę kurierską, która dostarczy nam przesyłkę. Sprzedawcy zwykle podają kilka możliwości wysyłki do wyboru. W standardzie paczki krajowe w większości firm kurierskich dostarczane są do 2 dni roboczych, wyjątek stanowią tzw. „gorące okresy”.

Oczekując na paczkę mamy możliwość jej śledzenie pod warunkiem otrzymania od nadawcy numeru listu przewozowego. Firmy kurierskie udostępniają różnorodne narzędzia w celu monitorowania przesyłek zarówno przez nadawcę jak i przez odbiorcę. Podstawową metodą jest wyszukiwarka na stronie internetowej firmy kurierskiej, w której należy podać numer przesyłki i po chwili dowiemy się jaki status posiada nasza paczka. Coraz bardziej popularna staje się aplikacja mobilna udostępniona użytkownikom przez daną firmę kurierską. Po pobraniu aplikacji dostajemy na bieżąco powiadomienia i informację, gdy paczka zostanie wydana do doręczenia. W aplikacji możemy śledzić kilka przesyłek naraz.

Jeszcze nie każda firma kurierska oferuje taką usługę. Firmy kurierskie często wysyłają również e-maile i/lub sms-y z linkiem do śledzenia paczki oraz przewidywanym terminie dostawy. W niektórych firmach kurierskich, za pośrednictwem Internetu możemy zmienić termin doręczenia paczki oraz ustawić taki jaki nam pasuje. W przypadku, gdy nadawca wysłał paczkę przez firmę pośredniczącą, która zrzesza w sobie wiele różnych firm kurierskich, często monitorować przesyłkę możemy także na stronie tego pośrednika. Dodatkowo niektóre firmy podają odbiorcy końcowemu numer telefonu do kuriera. Warto jednak cierpliwie poczekać i nie zawracać kurierowi głowy drobiazgami, a dzwonić jedynie w sprawach pilnych.

Status paczek warto sprawdzać na bieżąco. W momencie, gdy dostaniemy wiadomość lub powiadomienie z aplikacji, że paczka została wydana do doręczania dobrze jest mieć przy sobie włączony telefon, ponieważ kurier może się z nami kontaktować w celu omówienia szczegółów odbioru.