Rodzaje płatności w sieci

person holding white POS machine

Aby Twoja mała firma mogła otworzyć swoją witrynę internetową dla świata potencjalnych klientów, musisz być przygotowany na przyjęcie płatności online za swoje towary. Jeśli nie znasz aktualnych praktyk w handlu elektronicznym, musisz zapoznać się z różnymi metodami płatności online i ich działaniem w Internecie.

Karty kredytowe

Najpowszechniej stosowaną metodą płatności online jest umożliwienie klientom obciążania zakupów za pomocą głównej karty kredytowej, tak jak robiliby to w sklepie stacjonarnym. Aby to ułatwić, musisz skorzystać z usług podmiotu przetwarzającego płatności online. Twój klient poda informacje o karcie kredytowej w formularzu zamówienia, a szczegóły zostaną bezpiecznie przesłane przez Internet do Twojego procesora płatności.

Czeki elektroniczne

Wiele podmiotów obsługujących płatności umożliwia przyjmowanie czeków elektronicznych lub „e-czeków” od klientów. Kupujący wprowadza swój numer rozliczeniowy banku i numer rachunku bankowego do formularza zamówienia online. Te dane są następnie przekazywane do podmiotu przetwarzającego, który kończy transakcję i wpłaca środki netto na konto firmowe.

PayPal

PayPal to alternatywa dla tradycyjnych kart kredytowych i e-czeków, która umożliwia pobieranie płatności od klientów. Zamiast systemów, które przesyłają pieniądze z konta w jednej instytucji finansowej do drugiej, PayPal pobiera pieniądze z konta PayPal jednego użytkownika i natychmiast przesyła je na konto innego użytkownika PayPal. Tworząc konto PayPal dla swojej firmy, będziesz mieć możliwość przyjmowania pieniędzy z kont PayPal swoich klientów lub korzystania z usługi PayPal jako usługi przetwarzania w celu akceptowania kart kredytowych i czeków elektronicznych.

Karty podarunkowe

Powszechne są dwa rodzaje kart podarunkowych: karty podarunkowe przeznaczone do użytku w sklepach oraz karty wydawane przez główne firmy obsługujące karty kredytowe. Karty wydane przez firmy obsługujące karty kredytowe działają tak samo, jak zwykłe karty kredytowe. Jeśli witryna Twojej małej firmy korzysta z usługi umożliwiającej przetwarzanie kart kredytowych od wydawców kart podarunkowych, takich jak Visa i Mastercard, będziesz mógł zaakceptować tego typu karty podarunkowe.