Marketing szeptany – jak działa i dlaczego jest skuteczny?

Marketing szeptany to inaczej word-of-mouth marketing lub marketing oparty na poleceniu. To metoda promocji oparta na samoistnym zainteresowaniu ludzi. Jest to skuteczny sposób budowania pozytywnego wizerunku firmy, wywoływania zainteresowania marką, a także budowania zaufania do marki. W tym artykule poznasz metody stosowania marketingu szeptanego oraz dowiesz się, dlaczego jest on tak skuteczny.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, inaczej marketing ustny, to forma reklamowania produktów i usług, gdzie opinie tworzą konsumenci, a marka prowadząca kampanię szeptaną nie angażuje się bezpośrednio w ich rozsiewanie. Wykorzystywany jest głównie w Internecie, ale może się także opierać na prezencie w tradycyjnych mediach. Jak sama nazwa wskazuje, zaawansowana promocja odbywa się w formie dyskusji szeptanych, a zwrot z inwestycji jest niemal natychmiastowy.

Cel marketingu szeptanego

Marketing szeptany można uznać za formę ludzkiego marketingu. Zależy on od emocji, relacji i wzajemnych interesów. Głównym celem marketingu szeptanego jest stworzenie pozytywnej opinii na temat marki, osiągnięcie wysokiego zasięgu i budowanie wiarygodności produktu lub usługi. Proces ten może zostać wykorzystany, aby zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie konsumentów.

Kluczowe elementy marketingu szeptanego

  • Blogerzy i influencerzy – blogerzy są obecni w większości współczesnych kampanii szeptanych. Klienci często ufają ich opiniom, a ich komentarze są ważnym elementem każdego marketingu szeptanego.
  • Emocje i skojarzenia – emocje to bardzo skuteczny czynnik wszelkich reklam. Ważne jest, aby dopasować do nich skojarzenia. Jeśli uda się je połączyć, można stworzyć pozytywne skojarzenia z daną marką.
  • Obserwacja – zbieraj dane na temat marki i jej przeciwników. Przeanalizuj, jakie są kluczowe pytania i problemy, na które szukają odpowiedzi konsumenci. To rewelacyjny sposób, aby budować relacje z klientami.

Dlaczego marketing szeptany jest skuteczny?

Marketing szeptany jest skuteczny, gdyż wykorzystuje zalety zaufania, którym darzy konsumentów ich znajomych. Kandydaci do marketingu szeptanego są wybierani spośród osób, którym klienci ufają. Uzyskane w ten sposób informacje są postrzegane jako bardziej wiarygodne niż tradycyjna reklama. Dodatkowo można także monitorować reakcje konsumentów na różne kampanie, dzięki czemu można je stale udoskonalać.