Content marketing to świetny sposób na zwiększenie widoczności witryny i ruchu organizowanego przez wyszukiwarki. Jednak oprócz tych korzyści content marketingu, może on również mieć znaczący wpływ na SEO. W artykule poznamy w jaki sposób content marketing wpływa na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.
Czym jest content marketing?
Content marketing to technika marketingowa polegająca na tworzeniu i dystrybucji treści, która ma na celu skierowanie uwagi grupy docelowej konsumentów i poprawę wizerunku marki w sieci. Content marketing wykorzystuje wiele narzędzi, w tym artykuły, posty na blogu, raporty, infografiki i wideo. Mimo że content marketing ma potencjał wpływać pozytywnie na SEO, teoretycznie odgrywa obiektywną rolę, a nie bezpośrednią rolę w wyszukiwaniu stron internetowych.
Content marketing a SEO
Content marketing ma bezpośredni i pośredni wpływ na SEO. Bezpośredni wpływ jest taki, że większa liczba wysokiej jakości treści może pomóc pozycjonować stronę w wynikach wyszukiwania. Ponadto dobra jakość treści może pomóc budować pozytywny wizerunek marki w sieci, co z kolei może skutkować większą liczbą linków do twojej strony i zwiększyć zaufanie wyszukiwarek do twojej firmy.
5 sposobów, w jak content marketing wpływa na SEO:
- Stworzenie bogatej treści: bogate treści, takie jak artykuły, posty na blogu i raporty, są idealnym materiałem do tworzenia linków do twojej strony z zaufanych źródeł i pozwalają wysokiej jakości stronom zostać zauważone w wyszukiwarkach.
- Wskaźnik pokrycia treści: uczestniczenie w dialogu i dostarczanie unikalnych informacji, których inni nie dostarczają, może pomóc w przyciągnięciu potencjalnych klientów i wzmocnić profil marki w sieci.
- Poprawa rankingów: pozytywny wpływ content marketingu na widoczność w wyszukiwkach można zaobserwować w postaci wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Link building: jeśli content marketing jest umiarkowany i oparty na wartości, strona może skorzystać z naturalnych linków, które można zdobyć dzięki zaangażowaniu w dyskusje w sieci.
- Trust building: wpływ content marketingu na SEO wiąże się także z poprawą wiarygodności marki oraz świadomego tworzenia bogatych treści, których inni mogą potrzebować.
Podsumowanie
Content marketing ma bezpośredni wpływ na SEO i może pomóc w budowaniu zaufania zarówno konsumentów, jak i wyszukiwarek stron internetowych. Content marketing może poprawić twoje pozycje w wynikach wyszukiwania, przyciągnąć potencjalnych klientów, a także umożliwić zdobycie naturalnych linków do twojej strony. W celu osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i pełnego wykorzystania potencjału content marketingu należy tworzyć tu wartościowe treści, które skierowane będą do właściwych grup docelowych.